Kruhový tréning pre ženy

Kruhový tréning pre ženy
Kruhový tréning pre ženy

Kruhový tréning pre ženy

Štvrtok 17:00

Kruhový tréning je výborným spôsobom, ako behom jednej jednotky pracovať na svalovej sile a flexibilite, celkovej kondície a vytrvalosti. Jeden tréning je zložený z niekoľkých "kruhov", pričom každý obsahuje 6 až 10 cvikov, ktoré sa v rámci neho vykonávajú jeden po druhom (buď predpísaný počet opakovaní alebo určitý časový úsek) s čo najmenšími prestávkami (maximálne 30 sekúnd). Po dokončení jedného kruhu nasleduje dlhšia prestávka, ideálne dvoj- až trojminútová. Po nej sa kruh zopakuje toľkokrát, koľko sa naplánovalo.
Cvičenie v rámci kruhového tréningu sa dá prispôsobiť v rámci kondičnej úrovne cvičenia a začiatočník môže využívať menej kruhov a menej cvikov s väčšími časovými prestávkami. Skladba je takisto veľmi variabilná, no mal by obsahovať cviky, ktoré precvičia svaly celého tela. Nikdy by sa preto nemal cvičiť dva dni v rade, ale minimálne trikrát do týždňa s jednodňovou prestávkou. Nezabúdame, že pri vyššej intenzite treba znížiť váhy záťaží, aby ste boli schopní tréning plnohodnotne absolvovať. Pred každým tréningom je dôležité zahriať sa a po ňom urobiť strečing.


Trénerka Ivana